Voor het jaarlijkse onderhoud en de controle van de CV-installatie hebben wij een contract afgesloten met Installatiebedrijf Den Doorn. Dit bedrijf neemt elk jaar zelf contact met je op om een afspraak te maken. De kosten hiervan zijn voor onze rekening.
Naast het jaarlijkse onderhoud is ook het verhelpen van storingen aan de CV-installatie voor rekening van de woonstichting. Meld storingen direct bij Den Doorn, je hoeft hiervoor niet eerst naar ons te bellen.
Het jaarlijkse onderhoud voorkomt de meeste storingen, maar niet alle. Als je CV niet werkt, controleer dan eerst de volgende zaken:
- Zit de stekker van de CV-ketel in het stopcontact?
- Staat de gaskraan open?
- Is er ergens in huis een warmwaterkraan die drupt of openstaat? Sluit deze dan.
- Zijn de radiatoren goed ontlucht?
- Moet de ketel worden bijgevuld met water? Als de manometer op de ketel onder de 1.0 BAR staat, vul de ketel dan bij.
- Druk op de reset-knop van de ketel en wacht tot de ketel opnieuw is opgestart.
In de Tips en onderhoud CV hieronder wordt precies uitgelegd hoe je water bijvult en radiatoren ontlucht.
Tips en onderhoud CV
Tikken van de CV (leidingen)
Een tik in de CV-leidingen ontstaat meestal door het uitzetten en krimpen van het materiaal van de leidingen. Vaak kunt u dit tikken verhelpen door de leidingbeugel ietsje los te schroeven of door stukjes kunststof aan te brengen tussen de beugel en de radiator.
Heb je de CV-storing niet kunnen oplossen ?
Bel dan firma Den Doorn en geef de code door die op het display van de CV-ketel staat. Na kantoortijd en in het weekend zijn zij ook bereikbaar voor spoedmeldingen. Je kunt Den Doorn bereiken op het volgende nummer:
Uitzondering
Er is een uitzondering voor de meeste appartementen in De Nieuwenaar aan de Antonialaan in Almkerk:
- Bewoners van Antonialaan 28A, 64A, 64B, 100A en 100B melden een CV-storing bij firma Den Doorn.
- De overige bewoners van De Nieuwenaar melden een CV-storing bij ons;
0183-408788 of onderhoud@landvanaltena.nl